fbpx
BIZNES
3 grudnia 2024

Marka konopna Jaya-Z znika z rynku po 4 latach

Marka konopna Jaya-Z, Monogram, po czterech latach zmagań na rynku, zakończyła działalność. Czy luksusowe jointy za 50 dolarów mogły przetrwać w tak konkurencyjnej branży?
marka konopna jaya-z monogram

Jay-Z, jedna z ikon hip-hopu i światowej klasy przedsiębiorca, cztery lata temu podjął próbę zawojowania rynku konopnego, tworząc markę Monogram. Firma, która miała oferować ultra-premium produkty konopne, kończy swoją działalność, nie sprostawszy wyzwaniom dynamicznego i niezwykle konkurencyjnego rynku.

Początki firmy

Monogram, początkowo zarządzany przez „The Parent Company”, był częścią większego przedsięwzięcia mającego na celu zrewolucjonizowanie przemysłu konopnego poprzez wprowadzenie produktów najwyższej jakości. Firma została przejęta przez Gold Flora Corp latem ubiegłego roku, jednak nowy właściciel szybko popadł w poważne problemy finansowe. Obecnie przedsiębiorstwo znajduje się w procesie upadłościowym, określanym przez ekspertów mianem „spirali zadłużenia”.

Monogram – wizja, która nie sprostała rzeczywistości

Jay-Z, pełniący wcześniej funkcję Chief Visionary Officer w The Parent Company, chciał wprowadzić na rynek produkt wyróżniający się luksusowym charakterem i unikalnymi cechami, jak np. ręczne skręcanie jointów. Niestety, jak wskazuje Seth Yakatan, renomowany inwestor w branży konopnej, Monogram nie spełnił obietnic jakości.

Monogram miał być marką z produktami z najwyższej półki, ale większość opinii była negatywna. Konsumenci oceniali go co najwyżej jako średni,” stwierdził Yakatan w rozmowie z SFGATE.

Koszt jednego pre-rolla, wynoszący aż 50 dolarów, również odstraszał potencjalnych klientów, mimo marketingowego potencjału nazwiska Jaya-Z.

Problemy z dystrybucją i zarządzaniem

Jeszcze przed upadkiem marki, Monogram zmagał się z trudnościami w dystrybucji. Produkty były niedostępne w wielu lokalizacjach, które firma wskazywała na swojej stronie internetowej. To, w połączeniu ze nie trafiającym w punkt marketingiem i wysoką ceną, przesądziło o losie marki.

Dla Jaya-Z, który był jednym z najbardziej rozpoznawalnych ambasadorów konopi w USA, upadek Monogram stanowi bolesną lekcję. Historia tej firmy pokazuje, że nawet nazwisko o międzynarodowej renomie nie zawsze wystarcza, by odnieść sukces w wymagającym i złożonym świecie biznesu.

Jeżeli szukasz więcej informacji o konopiach, to sprawdź naszą zakładkę AKTUALNOŚCI.

źródło: mugglehead.com

WEEKLY NEWSLETTER

Dziękujemy za zapis do newslettera.
Błąd. Spróbuj ponownie.

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BIZNES Co Trump może zmienić dla marihuany? Czy pomimo konserwatywnych poglądów Trupa, biznes konopny może skorzystać podczas jego obecnej prezydentury? Jest kilka przesłanek na to, że tak może się stać! admin21 stycznia 2025
BIZNES Amerykańskie lobby konopne łączy siły, by wspólnie walczyć o legal W USA The National Cannabis Roundtable i U.S. Cannabis Council łączą siły, tworząc US Cannabis Roundtable – potężny głos w walce o legalizację marihuany. Dlaczego skuteczne lobby jest kluczowe dla rozwoju branży konopnej i co polski biznes konopny od nich nauczyć? admin17 stycznia 2025
BIZNES Kanadyjska firma High Tide wchodzi do Niemiec. Zachęciła ich rosnąca liczba pacjentów i szybki rozwój rynku Liberalizacja przepisów dotyczących konopi w Niemczech przyciąga kolejne firmy z Kanady. High Tide Inc. ogłosiło inwestycję w lokalnego gracza – Purecan GmbH, otwierając sobie drzwi do jednego z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. admin14 stycznia 2025
BIZNES Tilray dostarczy medyczną marihuanę do kolejnego kraju Tilray zdobywa kolejny rynek! Globalny potentat w branży medycznej marihuany będzie dostarczać swoje produkty do Luksemburga. admin7 stycznia 2025
BIZNES Nowe przepisy w Holandii. Czy legalna marihuana wpłynie na popularność coffeeshopów? Niektóre holenderskie coffeeshopy od 2025 roku będą oferować wyłącznie legalnie wyprodukowaną marihuanę w ramach trwającego eksperymentu. Sprawdź, co to oznacza dla klientów, właścicieli i przyszłości rynku. admin11 grudnia 2024
BIZNES Michigan: Sprzedaż legalnej marihuany przekroczy w tym roku 10 miliardów dolarów Rynek rekreacyjnej marihuany w Michigan odnotowuje dynamiczny wzrost. Od otwarcia rynku w 2019 roku sprzedaż zbliża się do imponującego pułapu 10 miliardów dolarów. Jakie czynniki napędzają ten sukces i co zmienia się w branży? Sprawdź! admin5 grudnia 2024
BIZNES Marka konopna Jaya-Z znika z rynku po 4 latach Marka konopna Jaya-Z, Monogram, po czterech latach zmagań na rynku, zakończyła działalność. Czy luksusowe jointy za 50 dolarów mogły przetrwać w tak konkurencyjnej branży? admin3 grudnia 2024
BIZNES Niemcy pomimo legalizacji importują coraz więcej medycznej marihuany Niemcy importują coraz więcej medycznej marihuany pomimo legalizacji. Sprawdź, co za tym stoi. Dowiedz się więcej o niemieckim rynku legalnych konopi. Justyna Walentynowicz27 listopada 2024