fbpx
BIZNES
21 lipca 2023

Ile zioła sprzedają celebryci w USA? Sprawdź statystyki

Mike Tyson, Wiz Khalifa i Seth Rogen - zastanawiasz się ile zioła sprzedają celebryci w USA? Tego dowiesz się z naszego artykułu.
celebryci sprzedający zioło

Biznes konopny w USA rozrasta się z dnia na dzień. Sprawdź ile zioła sprzedają firmy, których produkty promują celebryci. 

Marihuana promowana przez duże nazwiska

W obecnych czasach sprzedaż większości produktów opiera się o nazwiska znanych ludzi. Słynni piłkarze, aktorzy czy piosenkarze reklamują napoje, przekąski, urządzenia elektryczne i wiele, wiele innych gadżetów. Ten trend również pojawił się w branży konopnej. Wygląda troszeczkę inaczej niż standardowo, gdyż spora część celebrytów, którzy reklamują firmy konopne jest ich udziałowcami. Tyson 2.0, Khalifa Kush czy Houseplant to firmy kojarzone ze słynnym pięściarzem Mike’iem Tyson’em, raprem Wiz’em Khalifa i aktorem Seth’em Rogen’em.  Jednak czy te produkty się dobrze sprzedają? Czy stonerzy ufają słynnym celebrytom i kupują ich produkty? To postanowił sprawdzić portal MJBizDaily

Marki celebrytów vs klasyka gatunku

Redaktorzy MJBizDaily porównali sprzedaż marihuany promowanej przez znanych celebrytów, z klasycznymi kalifornijskimi markami. Wyniki tego badania mogą zaskoczyć osoby, które myślą iż w Kalifornii pali się tylko prawilne odmiany.

Dane pochodzą ze sprzedaży produktów konopnych w pierwszym kwartale 2023 roku w Kalifornii. Z nich wynika, że największą sprzedaż osiągnęła firma Cann Social Tonics, promowana przez takich celebrytów jak: Gwyneth Paltrow, Rebel Wilson, Ruby Rose, Darren Criss, Baron Davis, Tove Lo, Casey Neistat, and Bre-Z. Według zestawienia to przedsiębiorstwo osiągnęło miesięczną sprzedaż na poziomie ponad 750 tysięcy dolarów miesięcznie.

Na drugim miejscu wśród kategorii celebrytów plasuje się Houseplant, czyli firma, z którą związany jest Seth Rogen. Sprzedaż ich produktów osiągnęła poziom ponad 370 tysięcy dolarów miesięcznie. Na trzecim miejscu uplasowała się firma Tyson 2.0 ze sprzedażą oscylującą w okolicach 290 tysięcy dolarów miesięcznie.

Następnie w zestawieniu znalazły się takie firmy jak: Khalifa Kush Enterprises, Mirayo by Santana, Forbidden Flowers, Garcia Hand Picked. Jednak sprzedaż produktów tych firm osiągnęła poziom maksymalnie 200 tysięcy dolarów (Khalifa Kush Enterprises), a następnie poniżej 150 tysięcy dolarów.

Z zestawienia MJBizDaily wynika, że tradycyjne firmy konopne pochodzące z Kalifornii w pierwszym kwartale 2023 roku osiągały sprzedaż na poziomie 26 tysięcy dolarów miesięcznie. Oczywiście jeżeli chodzi o produkty wypuszczane pod ich brandem (nie mówimy tu o konopiach sprzedawanych w formie white label, na zlecenie dużych firm). I co ciekawe są to dane zebrane od więcej niż 1300 tradycyjnych kalifornijskich przedsiębiorców.

Z mojej perspektywy wiele marek związanych z celebrytami odnosi o wiele większy sukces, zwłaszcza jeżeli porównamy ich liczby z typową kalifornijską marką konopi indyjskich

– Mitchell Laferla, analityk danych

żelki celebrytów
Edibles Tyson 2.0, które zrobiły prawdziwą furorę w USA

Co mówią nam te dane?

Niekwestionowanym liderem pod względem sprzedaży produktów konopnych w Kalifornii jest firma Cann Social Tonics. To przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją napojów zawierających THC i CBD. Obecnie w USA te produkty zyskują dużą popularność. O strategii tej firmy opowiedział Luke Anderson, jeden ze współzałożycieli Cann Social Tonics.

Pomyśleliśmy, że moglibyśmy być pierwszą marką konopą, która pozyskałaby gwiazdę głównego nurtu, która nie ma publicznego wizerunku związanego z konopiami indyjskimi, moglibyśmy zmienić kierunek rozmowy i znormalizować konopie w naprawdę nowy i potężny sposób

– Luke Anderson, współzałożycieli Cann Social Tonics

I właśnie to wydaje się być jedną ze składowych sukcesu Cann Social Tonics. Swego czasu mogli nawiązać dłuższą współpracę z topowymi amerykańskimi stonerami – Snoop Dogg’iem czy Method Man’em. Jednak zdecydowali się na coś zupełnie innego. Do ich zespołu dołączyli aktorka – Gwyneth Paltrow, komik – Rebel Wilson oraz były gracz NBA – Baron Davis.

Celebryci to nie wszystko

Oczywiście celebryci to nie wszystko. By odnieść sukces na tak ciężkim rynku, jakim jest rynek konopny w USA, bardzo duży nacisk kładzie się również na wizerunek marki. To żeby dopasować się do wymagań współczesnych klientów, ale stworzyć również coś unikatowego, coś więcej niż firmę sprzedającą bezduszne produkty. Pomimo ostrego i niesprawiedliwego prawa, specjaliści mówią również o tym, że firmy muszą cały czas kłaść duży nacisk na media społecznościowe. To właśnie tam klienci najczęściej szukają informacji na temat nowych produktów. Wiąże się to z wytężoną i niestety ściśle ograniczoną pracą, ale te wysiłki mogą przynieść oczekiwany rezultat.

Jeżeli szukasz legalnych produktów konopnych to sprawdź asortyment sklepu ROLLMOPS. Znajdziesz tam akcesoria do palenia, shoty konopne i najlepsze waporyzatory.

źródło: mjbizdaily.com

Mikołaj Rusin

Autor: Mikołaj Rusin

Redaktor portalu weedweek.pl Kontakt: [email protected]

Zobacz wszystkie wpisy tego autora
Udostępnij ten artykuł:

WEEKLY NEWSLETTER

Dziękujemy za zapis do newslettera.
Błąd. Spróbuj ponownie.

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BIZNES Poznaj najbardziej wpływowych ludzi w europejskiej branży konopnej Europejska branża konopna dynamicznie się rozwija, a za jej sukcesem stoją wybitni liderzy. Przedstawiamy najbardziej wpływowe osoby, które kształtują przyszłość konopi na naszym kontynencie. admin7 lutego 2025
BIZNES Co Trump może zmienić dla marihuany? Czy pomimo konserwatywnych poglądów Trupa, biznes konopny może skorzystać podczas jego obecnej prezydentury? Jest kilka przesłanek na to, że tak może się stać! admin21 stycznia 2025
BIZNES Amerykańskie lobby konopne łączy siły, by wspólnie walczyć o legal W USA The National Cannabis Roundtable i U.S. Cannabis Council łączą siły, tworząc US Cannabis Roundtable – potężny głos w walce o legalizację marihuany. Dlaczego skuteczne lobby jest kluczowe dla rozwoju branży konopnej i co polski biznes konopny od nich nauczyć? admin17 stycznia 2025
BIZNES Kanadyjska firma High Tide wchodzi do Niemiec. Zachęciła ich rosnąca liczba pacjentów i szybki rozwój rynku Liberalizacja przepisów dotyczących konopi w Niemczech przyciąga kolejne firmy z Kanady. High Tide Inc. ogłosiło inwestycję w lokalnego gracza – Purecan GmbH, otwierając sobie drzwi do jednego z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. admin14 stycznia 2025
BIZNES Tilray dostarczy medyczną marihuanę do kolejnego kraju Tilray zdobywa kolejny rynek! Globalny potentat w branży medycznej marihuany będzie dostarczać swoje produkty do Luksemburga. admin7 stycznia 2025
BIZNES Nowe przepisy w Holandii. Czy legalna marihuana wpłynie na popularność coffeeshopów? Niektóre holenderskie coffeeshopy od 2025 roku będą oferować wyłącznie legalnie wyprodukowaną marihuanę w ramach trwającego eksperymentu. Sprawdź, co to oznacza dla klientów, właścicieli i przyszłości rynku. admin11 grudnia 2024
BIZNES Michigan: Sprzedaż legalnej marihuany przekroczy w tym roku 10 miliardów dolarów Rynek rekreacyjnej marihuany w Michigan odnotowuje dynamiczny wzrost. Od otwarcia rynku w 2019 roku sprzedaż zbliża się do imponującego pułapu 10 miliardów dolarów. Jakie czynniki napędzają ten sukces i co zmienia się w branży? Sprawdź! admin5 grudnia 2024
BIZNES Marka konopna Jaya-Z znika z rynku po 4 latach Marka konopna Jaya-Z, Monogram, po czterech latach zmagań na rynku, zakończyła działalność. Czy luksusowe jointy za 50 dolarów mogły przetrwać w tak konkurencyjnej branży? admin3 grudnia 2024