fbpx
BIZNES
21 lipca 2023

Ile zioła sprzedają celebryci w USA? Sprawdź statystyki

Mike Tyson, Wiz Khalifa i Seth Rogen - zastanawiasz się ile zioła sprzedają celebryci w USA? Tego dowiesz się z naszego artykułu.
celebryci sprzedający zioło

Biznes konopny w USA rozrasta się z dnia na dzień. Sprawdź ile zioła sprzedają firmy, których produkty promują celebryci. 

Marihuana promowana przez duże nazwiska

W obecnych czasach sprzedaż większości produktów opiera się o nazwiska znanych ludzi. Słynni piłkarze, aktorzy czy piosenkarze reklamują napoje, przekąski, urządzenia elektryczne i wiele, wiele innych gadżetów. Ten trend również pojawił się w branży konopnej. Wygląda troszeczkę inaczej niż standardowo, gdyż spora część celebrytów, którzy reklamują firmy konopne jest ich udziałowcami. Tyson 2.0, Khalifa Kush czy Houseplant to firmy kojarzone ze słynnym pięściarzem Mike’iem Tyson’em, raprem Wiz’em Khalifa i aktorem Seth’em Rogen’em.  Jednak czy te produkty się dobrze sprzedają? Czy stonerzy ufają słynnym celebrytom i kupują ich produkty? To postanowił sprawdzić portal MJBizDaily

Marki celebrytów vs klasyka gatunku

Redaktorzy MJBizDaily porównali sprzedaż marihuany promowanej przez znanych celebrytów, z klasycznymi kalifornijskimi markami. Wyniki tego badania mogą zaskoczyć osoby, które myślą iż w Kalifornii pali się tylko prawilne odmiany.

Dane pochodzą ze sprzedaży produktów konopnych w pierwszym kwartale 2023 roku w Kalifornii. Z nich wynika, że największą sprzedaż osiągnęła firma Cann Social Tonics, promowana przez takich celebrytów jak: Gwyneth Paltrow, Rebel Wilson, Ruby Rose, Darren Criss, Baron Davis, Tove Lo, Casey Neistat, and Bre-Z. Według zestawienia to przedsiębiorstwo osiągnęło miesięczną sprzedaż na poziomie ponad 750 tysięcy dolarów miesięcznie.

Na drugim miejscu wśród kategorii celebrytów plasuje się Houseplant, czyli firma, z którą związany jest Seth Rogen. Sprzedaż ich produktów osiągnęła poziom ponad 370 tysięcy dolarów miesięcznie. Na trzecim miejscu uplasowała się firma Tyson 2.0 ze sprzedażą oscylującą w okolicach 290 tysięcy dolarów miesięcznie.

Następnie w zestawieniu znalazły się takie firmy jak: Khalifa Kush Enterprises, Mirayo by Santana, Forbidden Flowers, Garcia Hand Picked. Jednak sprzedaż produktów tych firm osiągnęła poziom maksymalnie 200 tysięcy dolarów (Khalifa Kush Enterprises), a następnie poniżej 150 tysięcy dolarów.

Z zestawienia MJBizDaily wynika, że tradycyjne firmy konopne pochodzące z Kalifornii w pierwszym kwartale 2023 roku osiągały sprzedaż na poziomie 26 tysięcy dolarów miesięcznie. Oczywiście jeżeli chodzi o produkty wypuszczane pod ich brandem (nie mówimy tu o konopiach sprzedawanych w formie white label, na zlecenie dużych firm). I co ciekawe są to dane zebrane od więcej niż 1300 tradycyjnych kalifornijskich przedsiębiorców.

Z mojej perspektywy wiele marek związanych z celebrytami odnosi o wiele większy sukces, zwłaszcza jeżeli porównamy ich liczby z typową kalifornijską marką konopi indyjskich

– Mitchell Laferla, analityk danych

żelki celebrytów
Edibles Tyson 2.0, które zrobiły prawdziwą furorę w USA

Co mówią nam te dane?

Niekwestionowanym liderem pod względem sprzedaży produktów konopnych w Kalifornii jest firma Cann Social Tonics. To przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją napojów zawierających THC i CBD. Obecnie w USA te produkty zyskują dużą popularność. O strategii tej firmy opowiedział Luke Anderson, jeden ze współzałożycieli Cann Social Tonics.

Pomyśleliśmy, że moglibyśmy być pierwszą marką konopą, która pozyskałaby gwiazdę głównego nurtu, która nie ma publicznego wizerunku związanego z konopiami indyjskimi, moglibyśmy zmienić kierunek rozmowy i znormalizować konopie w naprawdę nowy i potężny sposób

– Luke Anderson, współzałożycieli Cann Social Tonics

I właśnie to wydaje się być jedną ze składowych sukcesu Cann Social Tonics. Swego czasu mogli nawiązać dłuższą współpracę z topowymi amerykańskimi stonerami – Snoop Dogg’iem czy Method Man’em. Jednak zdecydowali się na coś zupełnie innego. Do ich zespołu dołączyli aktorka – Gwyneth Paltrow, komik – Rebel Wilson oraz były gracz NBA – Baron Davis.

Celebryci to nie wszystko

Oczywiście celebryci to nie wszystko. By odnieść sukces na tak ciężkim rynku, jakim jest rynek konopny w USA, bardzo duży nacisk kładzie się również na wizerunek marki. To żeby dopasować się do wymagań współczesnych klientów, ale stworzyć również coś unikatowego, coś więcej niż firmę sprzedającą bezduszne produkty. Pomimo ostrego i niesprawiedliwego prawa, specjaliści mówią również o tym, że firmy muszą cały czas kłaść duży nacisk na media społecznościowe. To właśnie tam klienci najczęściej szukają informacji na temat nowych produktów. Wiąże się to z wytężoną i niestety ściśle ograniczoną pracą, ale te wysiłki mogą przynieść oczekiwany rezultat.

Jeżeli szukasz legalnych produktów konopnych to sprawdź asortyment sklepu ROLLMOPS. Znajdziesz tam akcesoria do palenia, shoty konopne i najlepsze waporyzatory.

źródło: mjbizdaily.com

Mikołaj Rusin

Autor: Mikołaj Rusin

Redaktor portalu weedweek.pl Kontakt: [email protected]

Zobacz wszystkie wpisy tego autora
Udostępnij ten artykuł:

WEEKLY NEWSLETTER

Dziękujemy za zapis do newslettera.
Błąd. Spróbuj ponownie.

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BIZNES Sprzedaż detaliczna marihuany w Kanadzie przekroczyła 440 mln dolarów Kanadyjska sprzedaż detaliczna marihuany osiągnęła 440 mln dolarów. Jak wygląda sytuacja na rynku i jakie są prognozy na przyszłość? Przeczytaj więcej. Justyna Walentynowicz27 września 2024
BIZNES Stan Maryland zarobił ponad 22 mln dolarów ze sprzedaży legalnej marihuany W drugim kwartale 2024 roku Maryland zebrał 22,4 miliona dolarów z podatków związanych z legalną sprzedażą marihuany. Środki te zostały skierowane na rozwój społeczności, wsparcie lokalnych władz i inicjatywy zdrowotne. To znaczący wzrost wpływów, który ukazuje, jak legalizacja marihuany może wspierać lokalną gospodarkę. admin26 września 2024
BIZNES Ponad 51 milionów dolarów ze sprzedaży marihuany! Rynek rekreacyjny odbiera klientów firmom farmaceutycznym W Nowym Meksyku rynek marihuany notuje imponujące wyniki – w sierpniu sprzedaż przekroczyła 51 milionów dolarów. Co oznacza to dla rynku farmaceutycznego i jak zmienia się zapotrzebowanie na medyczną marihuanę? Sprawdź najnowsze dane! admin23 września 2024
BIZNES Nowy rekord sprzedaży marihuany. 295 milionów dolarów w jeden miesiąc Sierpień przyniósł historyczny rekord sprzedaży marihuany w Michigan, gdzie przychody wyniosły 295,4 mln dolarów. Co kryje się za tak znacznym wzrostem? admin20 września 2024
BIZNES Sprzedaż legalnej marihuany w Nowym Jorku może przekroczyć miliard dolarów Nowy Jork zmagał się z trudnym początkiem legalizacji marihuany dla dorosłych. Sytuacja zaczyna się zmieniać. Przeczytaj więcej. Justyna Walentynowicz19 września 2024
BIZNES Aktor Woody Harrelson apeluje do gubernatora Kalifornii o poluzowanie przepisów w branży konopnej Aktor Woody Harrelson apeluje do gubernatora Kalifornii o legalizację sprzedaży produktów spożywczych w salonach z marihuaną. Czy ten ruch zrewolucjonizuje branżę w tym stanie? Justyna Walentynowicz13 września 2024
BIZNES Nowi dostawcy medycznej marihuany w Polsce Jak nowi dostawcy mogą wpłynąć na rynek i ceny medycznej marihuany w Polsce? Poznaj szczegóły i zobacz, co warto wiedzieć. Przeczytaj teraz. Michał Szary9 września 2024
BIZNES Konsumenci marihuany w USA wydali ponad 4,1 miliarda dolarów na gotowe jointy Sprzedaż pre-rolls w USA sięga 4,1 miliarda dolarów. Chcesz poznać szczegóły na ten temat? To przeczytaj nasz artykuł! Justyna Walentynowicz6 września 2024