![CZY ERO MA DOBRE ZIOŁO ?! Przyłapaliśmy go NA ROBOCIE [WIDEO]](/static/ad1b4fd470aed56d17e9c2872e2d10a1/25257/CEB108C1-6B2B-4751-9260-0DCA1C90309C.jpg)
3H to dystrybutor i producent produktów konopnych na bazie fitokannabinoidów (CBD, CBG, CBN, itd.) tworzony przez międzynarodowy zespół z wieloletnim doświadczeniem zarówno w ekstrakcji, jak i w dystrybucji i produkcji przemysłowej w branży konopnej. Spółką kierują Piotr Multan (były prezes Travelplanet.pl, które wprowadził na giełdę), Marek Kulik (jeden z pierwszych w Europie producentów ekstraktów z CBD) oraz Izabela Piątek (menadżer z 20-letnim doświadczeniem w produkcji przemysłowej).
Firma 3H w aktualnej formie powstała w 2019 roku, jednakże bazuje na doświadczeniach związanych z ziołolecznictwem, uprawą, ekstrakcją i leczniczym zastosowaniem konopi, zgłębianych przez jej założycieli latami. Obecnie 3H jest spółką technologiczną zajmującą się tworzeniem i komercjalizacją nowych receptur produktów kosmetycznych, OTC i spożywczych oraz jednym z wiodących na rynku polskim dystrybutorów produktów konopnych i zamierza rozwinąć swoją działalność o własną produkcję. Głównym kanałem dystrybucyjnym 3H jest sprzedaż B2B do producentów z własnymi markami kosmetyków, suplementów oraz do podmiotów z branży spożywczej. Obecnie spółka 3H prowadzi kampanię crowdfundingową w celu sfinansowania nowej linii produkcyjnej na platformie Navigator Crowd: emisja.3h.com.pl.
Globalny rynek CBD jest uznawany za jeden z najszybciej rozwijających się w ostatnich latach. Wg danych z Fortune Business Insights wielkość globalnego rynku kannabidiolu (CBD) wyniosła w 2020 r. 2 770,8 mln USD, notując roczny wzrost o 26,4%. Przewiduje się, że rynek wzrośnie z 3 675,1 mln USD w 2021 roku do aż 55 791,3 mln USD w 2028 roku, przy CAGR na poziomie 47,49%. Znaczący wzrost dynamiki rozwoju rynku przypisuje się popytowi i wzrostowi rynku skorelowanemu z rosnącym wykorzystaniem kannabinoidów w przemyśle kosmetycznym, spożywczym oraz farmaceutycznym.
Zastosowanie CBD pochodzącego z konopi gwałtownie wzrasta ze względu na jego właściwości przeciwzapalne, przeciwstarzeniowe i przeciwutleniające. Również w Polsce wzrost popularności CBD spowodował w latach 2018-2020 zwiększony popyt na konopie i produkty pochodne. Przełożyło się to na rozwój rynku przetwórstwa, który jest bardzo rozdrobniony i poza kilkoma większymi firmami, głównie z kapitałem zagranicznym, składa się z małych mikroprzedsiębiorstw. Według danych Polityka Insight produkcja CBD w Polsce w 2019 roku obejmująca oleje, kosmetyki i żywność, wyniosła około 218 milionów złotych. Wg raportu „The Poland Cannabis White Paper” przygotowanego przez Prohibition Partners wynika, że wartość szeroko rozumianego polskiego rynku konopnego w 2028 r. sięgnie 2 mld euro, w tym segment CBD ma odpowiadać za ponad 50% tej kwoty.
Porównując 3H do innych firm z branży konopnej, to spółka ta ma bardzo klarownie zdefiniowane pozycjonowanie się na rynku. Opisując swój model biznesowy, osoby stojące za rozwojem 3H mówią:
Spółka 3H swój rozwój i działania sprzedażowe opiera o cztery segmenty produktowe:
Segment półproduktów:
Ekstrakty Full Spectrum – ekstrakty o pełnym spektrum kannabinoidów i terpenów.
Izolaty CBD – produkty o zawartości 97-99% CBD lub innych fitokannabinoidów.
Terpeny – substancje zapachowe i smakowe występujące w konopiach.
Olejki:
OTC / Kosmetyki:
OTC / Suplementy diety:
Zespół 3H tworzą wysoce wykwalifikowani menedżerowie, którzy posiadają zarówno fachową wiedzę, jak i również wieloletnią praktykę zawodową w zarządzaniu oraz rozwoju przedsiębiorstw, także w branży konopnej:
Marek Kulik (Członek Zarządu, Chief Technology Officer) – Czech posiadający unikalne praktyczne doświadczenie związane z procesem ekstrakcji i destylacji konopi. Brał udział w pierwszych na świecie eksperymentach związanych z wyizolowaniem CBD, we współpracy z Centrami Badawczymi z całego świata (USA, Izrael, Szwajcaria, UE, WHO). Od lat właściciel lub współwłaściciel firm zajmujących się produkcją i sprzedażą produktów opartych na kannabinoidach. Autor wielu unikatowych rozwiązań technologicznych zastosowanych w instalacjach do ekstrakcji kannabinoidów. Brał czynny udział we wdrożeniu na rynek czeski i polski dwóch kosmetyków opartych o ekstrakt CBD.
Piotr Multan (Prezes Zarządu, Business Development Manager) – lider projektu, przedsiębiorca i anioł biznesu. Jeden z założycieli i były prezes Travelplanet.pl S.A., pioniera polskiego e-commerce, którego wprowadził na giełdę. Posiada wieloaspektowe doświadczenie zawodowe związane z zarządzaniem i projektami zwłaszcza z branży e-commerce oraz IT. Brał udział w zarządzaniu spółkami inwestycyjnymi typu private equity / venture capital poprzez wejścia i wyjścia kapitałowe z spółek z sektora MSP (w szczególności z branży IT, Internet / e-commerce oraz mobile).
Izabela Piątek (Członek Zarządu, Product Development) – ma wieloletnie doświadczenie związane z zarządzaniem procesem zakupowym, multidyscyplinarnymi zespołami projektowymi, organizacji łańcucha dostaw i produkcji oraz negocjacjami. Brała udział w dużych projektach korporacyjnych związanych z transferami technologii oraz uruchamianiem nowych zakładów produkcyjnych w różnych częściach świata. Zarządzała wieloma projektami badawczo-rozwojowymi dla klientów z branży white goods (Grupa Fagor, Vorwerk) oraz automotive dotyczącymi surowców biobased czy innych innowacyjnych rozwiązań technologicznych i materiałowych. Od kilku lat zaangażowana w opracowanie i przygotowanie oferty produktowej z komponentem CBD.
W latach 2022-2023 spółka 3H planuje łączne nakłady inwestycyjne na organizację produkcji w wysokości od 1,1 mln zł do około 3,4 mln zł. Wśród planowanych na najbliższe lata inwestycji znajdują się m.in.:
3H podaje wyniki za 2020 rok i szacunkowe wyniki za 2021 rok. Od początku działalności spółka sprzedała produkty o łącznej wartości 200 tys. euro dla kontrahentów z branży kosmetycznej. Zarząd podkreśla znaczenie osiągniętych wyników: mimo że wartości sprzedaży nie są relatywnie duże, to utwierdzają w tym, że zweryfikowany został nie tylko pomysł na biznes, ale również model biznesowy. Spółka przedstawia również projekcje finansowe przewidujące dynamiczne wzrosty. Bazują one na założeniach przeniesienia wytwarzania półproduktów na własną linię produkcyjną, gdyż obecnie to właśnie brak własnych mocy produkcyjnych powoduje ograniczenia we współpracy z zainteresowanymi klientami na szerszą skalę.
W ramach prowadzonych prac nad nowymi suplementami diety dla osób starszych z komponentem CBD spółka 3H podpisała już list intencyjny z ZPC Otmuchów, właściciela m.in. marki Odra, który od niedawna jest częścią wielkiego międzynarodowego koncernu Kervan Gida. Nie jest to nasza pierwsza współpraca 3H z międzynarodowym odbiorcą, ale może się okazać kluczowa dla zwiększenia skali.
Jak twierdzi spółka 3H, decydując się na crowdfunding i na pozyskanie nowych akcjonariuszy w tej formule, inwestorzy powinni również ścieżkę wyjścia z tej inwestycji. Spółka budowana jest w modelu venture capital z celem sprzedaży do inwestora strategicznego w przyszłości, a planowane upublicznienie spółki na giełdzie jest tylko etapem, który ma być wykorzystany w rozwoju spółki i przy okazji umożliwić inwestorom sprzedaż akcji.Debiut spółki 3H na rynku NewConnect planowany jest już w 2023 roku.